שְׁאֵלָה:
מדוע ישיבה לתקופות ארוכות אינה בריאה?
Nate Barbettini
2015-04-01 17:51:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

גילוי כינה ישיבה " העישון החדש", ולמרות שזה מעט היפרבולי, נראה שיש נתונים קשים שמעידים על ישיבה (למשל ליד שולחן) במשך תקופות זמן ארוכות היא לא בריאה ( 1, 2).

מדוע זה המצב ומה ניתן לעשות כדי להקל על הסיכונים אם התפקיד שלך דורש לשבת ליד שולחן?

ישנן תוכנות סטנדרטיות שיאלצו אותך לקחת פסק זמן מהמחשב שלך, או לפחות "לעודד" אותו בחום. אני משתמש באחד מהם, שנקרא [workrave] (http://www.workrave.org/).
אני חושב שיש דברים מרובים. אני לא איש מקצוע, אבל הסרטון הזה היה אינפורמטיבי :. https://m.youtube.com/watch?v=wUEl8KrMz14
https://www.youtube.com/watch?v=uiKg6JfS658
שְׁלוֹשָׁה תשובות:
#1
+14
Miati
2015-04-01 21:25:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הגוף שלך משתמש בתנועה בכמה דרכים לשמירה על התפקוד. אחת מהן נקראת חליבת שרירים חליבת שרירים היא התהליך שבו הדם נדחף חזרה אל לבך על ידי דחיסת השרירים על הוורידים. מכיוון שלורידים יש שסתומים כדי להבטיח כיוון חד כיווני, דחיסה (שימוש) של השרירים גורמת לו לנוע מעלה, כנגד כוח המשיכה. בצקת.

תנועת דם חשובה להפליא. זה מעביר תאי דם לבנים כדי להילחם בזיהומים שונים בגופך, לטסיות הדם יש נטייה להתחיל להיקרש כאשר הדם נע לאט מדי למשך תקופה ממושכת (אולם חשוב מאוד בפציעות), חומרים מזינים מועברים מהמעיים שלך, חמצן הוא מועבר לתאים ופחמן דו חמצני מובל, מסנן על ידי הכליה וכו '.

מרכיב נוסף הוא יכולת ההסתגלות החזקה של הגוף. זה לא אוהב לבזבז אנרגיה כשזה לא צריך. ישיבה לפרקי זמן ממושכים לעתים קרובות פירושה שלבך אינו צריך להיות חזק במיוחד. אם בשלב מסוים אתה צריך את זה כדי לעשות יותר (כמו כשאתה עומד או מתאמן) עליו לעבוד שעות נוספות במהירות כדי לעמוד בקצב. זה מזמין לחץ דם גבוה, סחרחורת ועייפות כללית.

כדי לדחוף את הנקודה, דמיין מישהו שהונח במיטה כבר כמה שבועות בגלל ניתוח, מחלה וכו 'בזמן שכיבה (שכיבה על הגב) האדם עלול להרגיש בסדר. אולם כאשר הוא יושב האדם חווה סחרחורת, סחרחורת ולעיתים בחילות. שעות נוספות, במיוחד בעקבות תרגילים, הסימפטומים דועכים כאשר הגוף מסתגל לישיבה. אותו דבר מתרחש בעמידה

מה לעשות

הפתרון פשוט. מהלך \ לזוז \ לעבור. התאמן כך שתקופות של חוסר פעילות הן החריג ולא הנורמה. לב חזק יכול להתמודד עם תרגילים וחוסר פעילות ברמה גבוהה יותר. לב חלש יתקשה עם הראשון.

כמו כן, חוסר הפעילות בישיבה היא לא בריאה. אתה יכול לעמוד ולהיות לא פעיל באותה מידה (שולחן עומד).

@kevin

שמעתי אנשים שלאחר טיסה ארוכה התעלפו כשהם קמים לאחר הנחיתה.

כלי הדם מתרחבים ללא הרף (מתרחבים) ומתכווצים לפי הצורך. לאחר שנת לילה, אתה עלול להרגיש סחרחורת אם תעמוד במהירות. הסיבה לכך היא שבמהלך הלילה סביר להניח שישבת בשכיבה. מכיוון שיש צורך בלחץ מינימלי בלבד בכדי לשמור על זרימה בפרקדן, הכלים יכולים להתרחב בכלי הדם.

בעת עמידה או ישיבה, המצב משתנה במהירות והגוף אינו מהיר מספיק להגיב. מכיוון שהגוף אינו יכול להשיג דם לנקודה הגבוהה ביותר (מוח) במהירות מספקת, הוא אינו יכול לתפקד. למרבה המזל, כשאנשים מתעלפים הם נכנסים ליציבה אופקית, ומספקים שוב דם למוח.

האמור לעיל מזמין כמובן טראומה, אך הסיכון לטראומה הוא פחות סוגיה מהעדר חומרים מזינים המוח.

#2
+4
kathy
2015-04-01 18:47:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ישיבה לפרקי זמן ארוכה אינה בריאה מכיוון שאינך מקבל מחזור דם טוב. רוב השרירים שלך לא זזים. מומלץ לנוסעים לקום ולהסתובב בטיסה ארוכה כל כמה שעות מאותה סיבה.

במקרים חמורים, הדם עלול להקרש ברגליים. זה ידוע בשם פקקת ורידים עמוקים . שמעתי אנשים שאחרי טיסה ארוכה התעלפו כשהם קמים אחרי הנחיתה. הסיבה לכך היא שלא היה לחץ דם מספיק בכדי להעביר תזונה למוח.

אם אתה משתמש בתנוחת ישיבה לא טובה, זה עלול להוביל גם לכאבי גב.

#3
  0
user1869
2015-10-22 15:09:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אי הזזת המפרקים שלך עלולה להגביר את הכאב בעצמות ובדלקת פרקים. יש לכך גם השפעה על המצב הנפשי שלך. ללא כל שינוי בסביבתך והשהייה באותה סביבה עלולה לגרום לדיכאון, להגביר את הלחץ והחרדה.

זה יכול גם להגביר עייפות ולהרגיש איטיות, כך שאם אתה בעבודה זה יכול להשפיע על העבודה שלך ועל מקום העבודה הכללי.

והגדול ביותר הוא עלייה במשקל!

לידיעתך, אתר זה (בניגוד לרבים ב- SE) דורש [מקורות התומכים בתשובות] (http://meta.health.stackexchange.com/questions/283/). אנא עיין ב [סיור באתר] (http://health.stackexchange.com/tour) וב [מדורי העזרה] (http://health.stackexchange.com/help) למידע נוסף על Health.SE.


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...