שְׁאֵלָה:
האם יש אחוזי שומן אופטימליים בגוף?
Patrick Hoefler
2015-04-02 23:02:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

מאזני אמבטיה דיגיטליים רבים בימינו כוללים מדידה אוטומטית של אחוז השומן בגוף (משוער).

אני מודע לכמה הנחיות לאחוזי אובדן השומן בגוף., אך האם ישנם אכן מחקרים מדעיים אודות אחוזי השומן המומלצים בגוף לבריאות מיטבית?

אחד תשובה:
#1
+9
JohnP
2015-04-03 03:02:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

נכון לעכשיו אני לא מודע להמלצות מבוססות מדעית לרמות של שומן בריא בגוף. ישנן תצפיות אמפיריות וטבלאות / שיקולים אקטואריים, אך עדיין לא נמצא מחקר "לגבר קווקזי בן 30, 8-15% שומן בגוף הוא אידיאלי לבריאות".

שם היה מחקר בשנת 2000 שהתפרסם ב- American Journal of Clinical Nutrition שניסה להניח בסיס לתהליך כזה, והם העלו כמה נוסחאות מעניינות להערכת שומן בגוף, אך זה היה נותר כפתוח פתוח מאוד וזקוק לעיון רב יותר.

קיימת תרשים זמין דרך המועצה האמריקאית לפעילות גופנית (ACE) המציגה רמות שומן עבור קטגוריות שונות של גברים ונשים, אך אין בה הבחנה בגיל, אך ורק ברמת הפעילות.

enter image description here

זוג תרשימים נוסף של Accufitness (יצרני מחוגה של שומן בגוף) אני אוהב יותר, מכיוון שהוא מהווה גיל ומין , אך אינו נותן כל הקצבה לרמת הפעילות.

enter image description here enter image description here

אם אתה מסתכל על תרשימי BMI, כל דבר מתחת ל -18.5 נחשב לא בריא, וכל דבר אחר מעל 25-30 (תלוי בתרשים) מתפתח לעבר הטווח השמני. עם זאת, מדובר בטבלאות סטטיסטיות / אקטואריות יותר מכל דבר אחר, והן היו קיימות (כמעט ללא שינוי) מאז הקמתה בתחילת / אמצע המאה העשרים.

ככל המדידה, ישנם שלושה סוגים שונים של שומן, תת עורית. (מתחת לעור), קרביים (סביב איברי גוף) ושריריים (בשרירים, כמו שיש על סטייק). עכבה ביו-אלקטרית (כמו הסולם שאתה מזכיר) פועלת על ידי העברת זרם חשמלי נמוך בגוף ומדידת ההתנגדות. אלה יכולים להיות בעלי טווח דיוק של +/- 3-10% בהתאם לדגם, ויכולים להיות מושפעים מהידרציה, מהיום, העור הרטוב וגורמים אחרים.

מחוגה לעור הנעשית על ידי מתרגל מנוסה יכולה להיות שונות כ -3%, שקילה תת-מימית (שוב נעשית כהלכה) יכולה להגיע מתחת ל -3%, ותקן הזהב הוא סריקת DXA המודדת כל דבר, החל מצפיפות העצם וכלה בשומן. .

עד כה כולם מסכימים שמשקל נמוך או גבוה מדי הוא רע ויש בו סיכון לפציעה / מחלה / מחלה, אך עדיין לא הסכמנו מה טוב לאיזו קבוצת אוכלוסייה.

+1 עבור * אנחנו יודעים שזה רע להיות גבוה מדי או נמוך מדי, אבל אנחנו לא יודעים מה זה גבוה או נמוך מדי *: P
מדוע השומן המומלץ בגוף עולה עם הגיל? האם זה רק בגלל סטטיסטיקה, או שיש סיבה רפואית כלשהי?
בעיקר סטטיסטיקה ומגמות חברתיות כלליות. אנשים מבוגרים רבים מאטים ואינם פעילים פיזית, ולכן מגמות השומן בגוף עולות. זה אושר על ידי מחקר זה בו הוכח ששומן בגוף כשלעצמו אינו עולה עם הגיל: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8440839


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...