שְׁאֵלָה:
האם ירידה מהירה במשקל אינה בריאה?
Wossname
2015-04-08 04:34:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

נתון נהוג לציין כי 1-2 ק"ג (0.5-1 ק"ג) בשבוע הוא קצב בריא לרדת במשקל, ו"דיאטות קריסה "אינן רעות עבורך. על מה מבוסס נתון זה, ובאיזה אופן יורד במשקל מהר יותר מאשר זה לא בריא?

שתיים תשובות:
#1
+17
JohnP
2015-04-08 07:28:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הנקוב "1-2" פאונד לשבוע (או בערך 0.5 - 1 ק"ג) מבוסס על 3500 קלוריות מסורתיות שנשרפו = 1 ק"ג שומן. עכשיו, בעוד הנתון המדויק של 3500 קלוריות פתוח מעט לדיון, זה הרציונל. 500 קלוריות ביום = קילו הפסד בשבוע.

הבעיה בדיאטת התרסקות היא כפולה. האחת, רוב המשקל שאבד הוא משקל מים, ויחזור במהירות לאחר שהאדם יבש את עצמו. הבעיה השנייה היא שבניסיון לאבד כמויות גדולות של משקל בזמן קצר היא שאנשים בעצם ירעבו את עצמם, ואולי יעשו זאת תוך כדי שהם מוסיפים בפעילות גופנית.

בטווח הקצר מאוד, זה עשוי להיות לא להוות בעיות לאדם בריא, אך אם הדיאטה נפגע בצורה בריאותית כלשהי, או אם התרגול נמשך לתקופה ארוכה יותר, אז יכולים להיווצר חסרים בחומרים תזונתיים, מה שעלול להכניס לטינה ארוכה של בעיות בריאות.

בעיה נוספת היא שאנשים שמורידים כמויות גדולות של משקל תוך זמן קצר נוטים לאכול בולמוסים לאחר סיום תקופת הדיאטה, ומחזירים לרוב את המשקל אם לאו. רבים אף שוקלים יותר ממה ששקלו לפני שעשו דיאטה קיצונית.

היו מחקרים שהשוו רבים מהתזונה הפופולרית כמו אטקינס, סאות 'ביץ', מחקר סין, פליאו ועוד ועוד. כולם הראו כי ירידה במשקל היא גורם פשוט להפחתת קלוריות. אכול פחות קלוריות ממה שאתה מוציא, ואתה תרד במשקל. פרק זמן. (וגם "מצב רעב" הוא מיתוס.) כשתתחיל לעשות דיאטה לראשונה, אתה עלול להוריד יותר מ-1-2 קילו בשבוע, וזה נורמלי. לאחר זמן מה, גופך יסתגל מחדש והירידה במשקל תאט, אולם אם תשמור על הגירעון הקלורי, בסופו של דבר תרד במשקל.

כמתבקש:

כתב העת לרפואה של ניו אינגלנד

Annals of Internal Medicine (תקציר קצר)

Journal of the American Dietetic Assn.

The Lancet (לא מחקר, אך מפנה לשני מחקרים)

סקירה שיטתית של דיאטות דלות בפחמימות מצאה ש ירידה במשקל שהושגה קשורה למשך הדיאטה ולהגבלת צריכת האנרגיה אך לא עם הגבלת הפחמימות. שתי קבוצות דיווחו על מחקרים אקראיים ארוכי טווח שהשוו בין הוראה בתזונה דלת פחמימות לבין דיאטה דלת שומן מופחתת קלוריות בקרב חולים שמנים (N Engl J Med 2003; 348: 2082–90; Ann Intern Med 2004; 140: 778–85). שני הניסויים הראו ירידה טובה יותר במשקל בתזונה דלה בפחמימות לאחר 6 חודשים, אך ללא הבדל לאחר 12 חודשים.

תשובה זו תהיה טובה יותר אם היא אכן מצטטת את המחקרים שהוזכרו
@Zaralynda - כמתבקש. יש הרבה יותר שאפשר למצוא בעזרת חיפוש פשוט ב- google scholar.
#2
+4
YviDe
2015-12-19 18:34:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני רוצה להוסיף תשובה המתמקדת בחלק השני של שאלתך

באיזו דרך היא לרדת במשקל מהר יותר מאשר זה לא בריא

יש כמה דברים לא בריאים שיכולים לקרות לאנשים שמורידים משקל רב במהירות. זה כמובן סובייקטיבי מהיר. את ההשפעות הקשות ביותר ניתן לראות אצל אנשים בדיאטות דלות קלוריות (VLCD).

אבני מרה מתפתחות לעתים קרובות יותר באופן משמעותי אצל אנשים שמאבדים במהירות, ולעתים קרובות נדרשים לניתוח. כך קשור לאי שומן מספיק מהמזון.

במחקר מוקדם התפתחו אבני מרה אצל 25% מהחולים במהלך 8 שבועות של VLCD, ו -6% מהחולים נזקקו בסופו של דבר לכריתת כריתת רחם (19). בניסוי שני, אבני מרה אסימפטומטיות התרחשו ב ~ 12% מהחולים תוך 6 חודשים מהתחלת VLCD, וכמחצית מהאנשים הללו הפכו בסופו של דבר לסימפטומטי, ודורש כריתת כריתת המוח

סיכון נוסף הוא תת תזונה "פשוטה". אי קבלת מזון מספק מוביל לאי כמות מספקת של חומרים מזינים.

יכולים להיות סיבוכים לבביים, אובדן שיער, סחרחורת, עצירות והתכווצויות שרירים.

דיאטות דלות קלוריות הן כמובן רחוקות מהאופן הרגיל שאנשים עושים דיאטה. אבל הם מראים מה ש יכול לקרות.

מקור: האבולוציה של דיאטות דלות קלוריות: עדכון ומטה-אנליזה



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...