שְׁאֵלָה:
כיצד אוכל להימנע ממאמץ קול בעת שימוש בזיהוי דיבור לאורך כל היום?
Franck Dernoncourt
2015-04-01 01:41:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני משתמש בזיהוי דיבור לאורך כל היום לעבודה שלי ולרוב הפעילויות האישיות שלי. שים בצד הפסקות קצרות תכופות, וודא שאני לא מדבר בקול רם מיותר ממה שאני צריך כדי להשיג דיוק בזיהוי דיבור גבוה, ושותה לעיתים קרובות, מה עוד אוכל לעשות כדי למנוע עומס קולי?

חלקם עצות נוספות מאת https://web.archive.org/web/20170226165240/https://www.nidcd.nih.gov/health/taking-care-your-voice:

שמור על לחות:

  • הגבל את צריכת המשקאות שלך המכילים אלכוהול או קפאין, מה שעלול לגרום לגוף לאבד מים ולייבש את קפלי הקול ואת הגרון. אלכוהול מגרה גם את הריריות העוטפות את הגרון.
  • השתמש במכשיר אדים בביתך. זה חשוב במיוחד בחורף או באקלים יבש. מומלצת שלושים אחוזי לחות.
  • הימנע או הגבל שימוש בתרופות המייבשות את קפלי הקול, כולל כמה תרופות נגד הצטננות ואלרגיה. אם יש לך בעיות קוליות, שאל את הרופא באילו תרופות יהיה הכי בטוח לשימוש.

שמור על אורח חיים בריא ודיאטה:

  • אל לעשן ולהימנע מעישון יד שנייה. עשן מרגיז את קפלי הקול. כמו כן, סרטן קפלי הקול מופיע לרוב אצל אנשים שעשנים.
  • הימנע מאכילת אוכל חריף. מאכלים חריפים עלולים לגרום לחומצת הקיבה לנוע לגרון או לוושט, ולגרום לצרבת או GERD.
  • כלול בתזונה שפע של דגנים מלאים, פירות וירקות. מזונות אלה מכילים ויטמינים A, E ו- C. הם גם מסייעים בשמירה על בריאות ריריות הרירית בגרון.
  • שטפו את הידיים לעיתים קרובות כדי למנוע הצטננות או שפעת.
  • תנוח מספיק. לעייפות פיזית יש השפעה שלילית על הקול.
  • התעמל בקביעות. פעילות גופנית מגבירה את הסיבולת ואת טונוס השרירים. זה עוזר לספק יציבה ונשימה טובים, הדרושים לדיבור תקין.
  • אם יש לך צרבת מתמשכת או GERD, שוחח עם הרופא שלך על שינויים בתזונה או על תרופות שיכולות לסייע בהפחתת התלקחויות.
  • הימנע ממי פה או גרגור המכילים אלכוהול או כימיקלים מגרים. אם אתה עדיין מעוניין להשתמש במי פה המכילים אלכוהול, הגבל את השימוש שלך לשטיפה דרך הפה. אם יש צורך בגרגור, השתמש בתמיסת מים מלוחים.
  • הימנע משימוש במי פה לטיפול בפה רע מהפה. הליטוזיס (ריח רע מהפה) עלול להיות תוצאה של בעיה שטיפת פה אינה יכולה לרפא, כגון זיהומים בדרגה נמוכה באף, סינוסים, שקדים, חניכיים או ריאות, כמו גם מחזרת חומצת הקיבה מהקיבה. li>
אני חושב ששאלה טובה יותר היא כיצד תוכל להימנע ממאמץ קולי כשאתה מדבר או משתמש בקול שלך בדרכים אחרות בחלקים גדולים של היום. זה יגרום לכך לחלות על קהל רחב יותר מכיוון שלא כל כך מקובל להשתמש בתוכנת זיהוי קולי כל היום, אך לא נדיר שיש לך עבודה שבה אתה משתמש בקול שלך כל היום.
אני מסכים עם @JoeW. אתה יכול לשנות את שאלתך כדי ליישם אותה באופן כללי יותר תוך השארת התשובות רלוונטיות.
ניתן ליישם עצות מסוימות על עבודות אחרות הדורשות שימוש בקול כל היום, אך עצות אחרות ספציפיות יותר לזיהוי דיבור: רגישות למיקרופון, [בחירת הפקודות הקוליות] (http://health.stackexchange.com/q/454 / 43), יציבה, רמת קול וכו '. אז אני מעדיף לשים דגש על השאלה בזיהוי דיבור.
ארבע תשובות:
#1
+6
michaelpri
2015-04-01 01:55:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ישנם כמה טיפים טובים שיעזרו לך למנוע מתח קולי.

  • כמו שאמרת, שתו הרבה מים (6-8 כוסות ביום); כמו כן, הגבילו את צריכתכם של משקאות המכילים קפאין או משקאות אלכוהוליים, מכיוון שהם מייבשים את גרונכם

  • כשאתם מדברים, תמכו בקולכם בנשימות עמוקות, כמו שזמרים צריכים; דיבור מהסרעפת שלך מפעיל פחות לחץ על הקול שלך וגם גורם לך לדבר ברור יותר

    • אם אתה מתחיל להרגיש שאתה מקבל מתח קולי, הפסיק לדבר ורק לנוח קצת.

טיפול בקולך

+1 לטיפול בקולך כמו זמר. קרא על צמתים ומתח כך שתוכל ללמוד ליצור גוונים ברורים ונינוחים. זמרים לא פעם פוגעים בקולם בדרך שהם שרים.
#2
+5
msouth
2015-04-01 03:37:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

תשובה אחת לכך היא תן לזה קצת זמן . הקול שלך יתרגל להיות בשימוש הרבה יותר ממה שהיה בעבר.

כשהפכתי לעוזרת הוראה פתאום השתמשתי בקולי כדי לפנות לקבוצות גדולות במשך תקופות זמן ארוכות שהייתי בעבר רק השתמשתי בו לשיחה מזדמנת. בתחילת הסמסטר היה קולי גולמי במשך כמה ימים, אך גופי הצליח להסתגל (אני צריך לציין שהחוויה הזו הייתה כללית למדי בקרב קבוצת הסטודנטים לתארים מתקדמים שאיתם שירתתי, ולא רק אני).

גישה אפשרית אחרת עשויה להיות מעלה מעלה . אל תעבור ישר מלהשתמש כלל בקול שלך לשימוש בו כל היום. אם ניתן לבצע חלק מהעבודה על ידי הקלדה והשני באמצעות פקודות קוליות, החלף מעט ככל שהקול שלך מתרגל לשימוש כבד יותר.

סעדים לגרון גולמי נדונים כאן במאמר על סרגנטים , אך הם אנקדוטלים: https://www.militarytimes.com/2013/04/08/di-secrets-theres-a-human-side-to-these-larger-than-life-marines/.

[עריכה: הקישור הקודם מת. מצאתי את המאמר שוב, מחפש אחר "הצד האנושי של הנחתים הגדולים מהחיים" - להלן ההצעות מתוך המאמר:

  • כמו תרופה לכאב בגרון - דבש, לימון, מים חמים
  • תה חם ואחריו שתייה קרה
  • מיץ מלפפון חמוץ או מיץ ליים מעורבב עם מלח]
תודה, מעניין. לא הייתי מודע לעובדה שהקול יכול להתרגל לשימוש כבד יותר.
#3
+5
kenorb
2015-04-08 22:10:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כשאתה עובד עם מערכות לזיהוי דיבור, עליך לנקוט בצעדים הבאים כדי למזער את המתח:

  • לשבת בנוחות,
    • יציבה לקויה בישיבה עלולה להוביל ל: בליעה, דיבור וקשיי נשימה אם החזה שלך שמוט ולא מסוגל להתרחב (מקור) ,
  • דבר בגובה רגיל / volume,
  • לקחת הפסקות,
  • לשתות באופן קבוע.

מקור: NHS: תוכנת זיהוי קולי - מבוא

תודה. איך ישיבה בנוחות עוזרת למנוע מתח קולי?
@FranckDernoncourt הוספתי מידע נוסף. באופן כללי יציבה גרועה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות רבות. כנראה כלום, אבל כדאי לנסות.
#4
+1
StrongBad
2017-09-13 23:21:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לבקר אצל פתולוג דיבור (הידוע גם כמאמן קולי) שיוכל לעבוד איתך כדי לוודא שאתה לא לוחץ על קיפולי הקול שלך וחלקים אחרים במסלול הדיבור.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...