שְׁאֵלָה:
מהם הפשרות הבריאותיות בין אכילה בעמידה לעומת ישיבה לעומת שכיבה?
Franck Dernoncourt
2015-04-01 23:23:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

האם עדיף לעמוד או לשבת בזמן האוכל? אם עדיף לשבת, על איזו יציבה עלי ללכת?

שתיים תשובות:
#1
+10
JohnP
2015-04-02 21:59:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ישנם כמה מחקרים שנעשו בנושא, כמו גם עדויות מבוססות יותר על אנקדוטות / אורח חיים.

יש מחקר שנערך בשנת 1914, שפורסם ב American Journal of Physiology., שם בדקו את מתח הפחמן הדו-חמצני של הדם לאחר האכילה. מתח CO2 הוא תוצר לוואי של חילוף החומרים במזון, ובכמויות גבוהות עלול לגרום לקוצר נשימה, לאצידוזיס ואולי לשינוי התודעה. הממצאים הראו כי עמידה, אז ישיבה, ואז שכיבה כל אחד מהם ייצר מתח CO2 גבוה יותר מהעמדה הקודמת. טרנדלנבורג (שוכבת עם ראש נמוך יותר מרגליים) הפיקה פחות משכיבה, בערך תנוחת הישיבה. גם בישיבה זקופה היה מתח נמוך יותר מאשר בהישב.

באופן אנקדוטלי יותר, פרסום זה באתר בוחן את המיקום ההודי המסורתי של ישיבה על הרצפה בזמן האכילה, מה שמקדם ישיבה זקופה יותר עמדה מאשר לשבת על כיסא / ספה או לשכב בזמן האכילה. אמנם לא מגובה במחקרים, אך גם טוען כי תגובת עצב הוואגוס מוגברת במצב זה, וכתוצאה מכך זמן מהיר יותר לשובע (כתוצאה מכך אתה אוכל פחות). תרבויות מזרח תיכוניות רבות אוכלות כך, כמו גם בתים אסייתיים מסורתיים יותר בהם המושבים הם רק כריות על רצפה סביב שולחן קצר. ישנם יתרונות רבים אחרים המפורטים במאמר, אך לצורך קיצור והוכחות לא אביא את כולם כאן.

נתקלתי גם בהפניות (אך לא הצלחתי למצוא את המחקר בפועל) למחקר משנת 2007. מעורבות נשים שפורסמו בכתב העת Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, ומצאו שאנשים קמים נוטים לשים לב פחות למזון, וכתוצאה מכך אכלו מהר יותר ויותר. ידוע למדי שתגובת עצב הוואגוס להרגשת שובע נמצאת בסביבות 20 דקות להיכנס לתוקף, כך שאם תאכל לאט יותר (כפי שמקדם על ידי ישיבה) אתה גם נוטה לאכול פחות באופן כללי. כמו כן הוכח כי אכילה ללא הסחות דעת כגון טלוויזיה וקריאה מקדמת צריכה נמוכה יותר בסך הכל.

כך שלמעשה נראה כי ישיבה במצב זקוף היא אולי המדיום השמח ביותר, ואם אפשר, אכילה ללא הסחות דעת כדי להיות מסוגלים להתרכז במזון. במיוחד אם אתה סובל מהפרעות חומצה או מחלות קשורות אחרות, ככל שאתה זקוף יותר כך אתה עשוי להקל על הסימפטומים שלך.

#2
+6
kenorb
2015-04-07 18:40:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כשאנחנו יושבים אנחנו אוכלים לאט יותר ומעכלים את האוכל בצורה נכונה יותר, כי אנחנו יותר רגועים. כשעומדים אנו עושים דברים מהר יותר, ולכן אנו פחות ממוקדים במה שאנו אוכלים ולא ללעוס אוכל כראוי על ידי הוספת רוק ואנזימי העיכול שלו המסייעים לעיכול ולחילוף חומרי המזון שלך בצורה יעילה יותר. לחץ נוסף יכול להשפיע לרעה על הוושט שלך. עם זאת, מחקרים מ- 1994 ו- 2010 לא מצאו קשר עם תדירות עיכול.

לאנשים הסובלים מ- ריפלוקס מומלץ להישאר זקוף במהלך האכילה ולאחריה שיכולה להחזיק את החומצה בבטן במקום שהיא שייכת (ולכן לא חוזר לוושט).

אנשים שיש להם חולשה של השרירים סביב הפה, הם צריך לפנות לקבלת ייעוץ ממטפל בדיבור ושפה בנוגע לתנוחת הישיבה הטובה ביותר לבליעה בטוחה. (NHS)

כל עוד אתה בריא וללעוס אוכל כמו שצריך בסביבה לא מלחיצה, נראה כי אין שום נזק באיזה מיקום אתה אוכל ובאיזו מהירות.

ראה גם:

האם יש לך התייחסות לכך שאתה עוזר לעיכול רגוע?
שוב, כפי ששאל JohnP, האם תוכל בבקשה לתת הפניה לטענתך?


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...