שְׁאֵלָה:
מדוע סוכר טבעי בריא יותר מסוכר מזוקק?
Patrick Hoefler
2015-04-01 16:33:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ארגון הבריאות העולמי פרסם לאחרונה את המלצה זו בנוגע לצריכת סוכר:

שמירה על צריכת סוכרים חופשיים בפחות מ -10% מכלל צריכת האנרגיה מפחיתה את הסיכון לעודף משקל, השמנת יתר ועששת.

הם מגדירים סוכרים חופשיים כ ...

... חד-סוכרים (כגון גלוקוז, פרוקטוז) ודו-סוכרים (כגון סוכרוז או סוכר לשולחן) שהוסיפו ליצרן, לבשל או לצרכן למזונות ולמשקאות, וסוכרים הנמצאים באופן טבעי בדבש, סירופים, מיצי פירות ותרכיזי מיץ פירות.

על מצד שני, הם קובעים כי:

ההנחיה של ארגון הבריאות העולמי אינה מתייחסת לסוכרים שבפירות וירקות טריים, ולסוכרים הנמצאים באופן טבעי בחלב מכיוון שאין דיווחים על השפעות שליליות של צריכת מזון. סוכרים אלה.

מדוע סוכר טבעי בריא יותר מ סוכר מזוקק ? כמו כן, כיצד סוכר בפירות טריים בריא יותר מסוכר באופן טבעי במיצי פירות?

שתיים תשובות:
#1
+12
Attilio
2015-04-01 18:30:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אלו כמה סיבות:

  • סוכרים חופשיים תורמים לצפיפות האנרגיה הכוללת של דיאטות. [ 1]
  • סוכרים בחינם מקדמים מאזן אנרגיה חיובי. (= עודף צריכת אנרגיה) [ 1]
  • משקאות עשירים בסוכרים חופשיים מגדילים את צריכת האנרגיה הכוללת על ידי הפחתת שליטה בתיאבון. [ 1]
  • סוכר פירות פחות קרוגני מאשר סוכר מזוקק [ 1]
  • חלק מהמקורות מדברים על הנזקים האפשריים של חומרים המעורבים בזיקוק הסוכר: חומצה זרחתית [ 2], סידן הידרוקסיד [ 3] וגופרית דו-חמצנית [ 3]
  • סוף סוף סוכרים חופשיים ומזונות ממותקים הם בעלי אינדקס גליקמי גבוה יותר ממזונות ממותקים באופן טבעי [ 4]

הערה נוספת במונחים של בריאות : לסוכרים חופשיים אין מינרלים, ויטמינים ולא סיבים, שבדרך כלל מכילים פירות ומיצי פרי.

שלושת הכדורים האחרונים (לא סופרים את ההערה לגבי מינרלים שאמורים להיות כדור אחר) נותנים תשובה לשאלה. לגבי שלושת הכדורים הראשונים והתגובה האחרונה, הוא יותר תוצר לפי ואולי אולי דבר התנהגותי, שכדאי יהיה להבדיל מהאחרים. למעשה, 1 ו- 2 הם בעצם זהים, אבל הם אפילו לא קשורים באמת לסוכר לבן. זה די איזון ותלוי גם בכמות האנרגיה שאתה צורך. לגבי 3, זה 100% התנהגותי, אז זה לא צריך להיות ברשימה עם האחרים.
#2
+7
juhraffe
2018-05-23 01:59:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כדי לענות ישירות על שאלתך: זה לא. סוכר "טבעי" אינו בריא יותר מסוכר "מזוקק", וסוכר בפירות אינו בריא יותר מסוכר במיץ. מולקולות סוכר הן מולקולות סוכר, בין אם הן "טבעיות" או "מזוקקות". אין שום הבדל.

עם זאת, אני מאמין שהשאלה האמיתית כאן היא מדוע ארגון הבריאות העולמי ממליץ על סוג אוכל אחד על פני אחר, אז אנסה לטפל בזה.

סוכר זהה, אך (1) שאר האוכל שאוכלים עם הסוכר שונה, ולכן (2) התזונה הכוללת שלך שונה, (3) מה שמוביל להשפעות בריאותיות שונות.

(1) כאשר אתם אוכלים סוכר מזוקק, אתם בדרך כלל לא צורכים מזון צפוף לחומרים מזינים. דוגמה פשוטה היא תפוזים לעומת מיץ תפוזים. ניסיתם פעם לאכול שלושה תפוזים? זה לא קל. אתה צריך ללעוס הרבה עיסה, שממלאת אותך, ובהמשך יתכן וסובלים מבעיות במעי בגלל כמות הסיבים הגדולה. אלה מנגנונים טבעיים המסייעים למנוע מכם לצרוך תפוזים יתר על המידה. עם זאת, אם במקום לסחוט את התפוזים הללו, תקבל כוס מיץ תפוזים, קל לשתייה, ובשל חוסר העיסה הוא קל לעיכול ולא ממלא אותך.

( 2) בתזונה בריאה יש פחמימות, חלבונים, שומנים, סיבים, מים, ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים אחרים, ואם אתם אוכלים תערובת מאוזנת של פירות, ירקות, בשרים, דגנים, אגוזים ו / או מאכלים "טבעיים" אחרים. , אתה יכול להשיג שילוב די טוב של אלה. אם אתם צורכים כמות גדולה של מזונות מזוקקים, תקבלו הרבה סוכר, מלח ושומן, אך לא הרבה אחר, כך שתקבלו הרבה קלוריות אך לא תקדמו הרבה בצרכים התזונתיים הכלליים שלכם. יש לכך את ההשפעות הכפולות של עודף קלוריות ומחסור בחומרים מזינים. אתה רעב (לחומרים מזינים) וצורך יתר על המידה (סוכר, מלח ושומן) בו זמנית.

(3) תזונה לא מאוזנת זו (כבדה בסוכר) מובילה לכמה השפעות בריאותיות כגון (א) עלייה עודפת במשקל, ו- (ב) ירידה ברגישות לאינסולין.

(3 א) פרוקטוז מעובד בדרך כלל על ידי הכבד והוא אינו מעורר את תחושת "המלאות" כמו גלוקוז ומזונות אחרים, מה שמוביל לצריכת עודף קלוריות ועלייה במשקל. שומן גוף נוסף זה קשור להשפעות בריאותיות שליליות.

(3b) אינסולין מסייע בוויסות הסוכר בדם, אך הוא עלול לאבד את יעילותו, במיוחד כאשר רמת הסוכר בדם עולה במהירות שוב ושוב לרמות גבוהות. זה לא נובע רק מסוכר, אלא גם מעמילן ומזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה שמתפרקים בקלות לגלוקוז. גם הסכום חשוב. זה לא רק כמה מהר האוכל הופך לגלוקוז אלא כמה ממנו יש.

סוכר לשולחן (סוכרוז) וסירופ תירס (כולל סירופ תירס גבוה עם פרוקטוז) יש גם גלוקוז וגם פרוקטוז, אז אתה ' כנראה שנראה את שתי ההשפעות אם תכלול מספיק מזון מזוקק בתזונה.

לכן, בשורה התחתונה: במזונות מזוקקים יש כימיקלים סוכר זהים, אך ההרכב הכללי של המזונות מוטה מחומרים מזינים ולעבר סוכר. , כלומר הדיאטה הכוללת אינה מאוזנת, מה שמוביל לצריכת יתר של קלוריות, עלייה במשקל ועמידות לאינסולין, אשר קשורות למספר בעיות בריאותיות.

הפניות:
[1 ] מריה גדוי, "מה יותר מזין, מיץ תפוזים או תפוז? זה מסובך", 22 בינואר 2015, NPR, https://www.npr.org/sections/thesalt/2015/01/22/378920980 / ליותר חומרים מזינים לשתות- oj-or-eat-an-orange-it-s-not-so-clear-cut

דיון מעניין על יתרונות וחסרונות של תפוזים לעומת מיץ. בשורה התחתונה: בישול (פיסטור) יכול לשחרר חומרים מזינים טובים יותר מתפוזים טריים, אך למיץ אין סיבים ואינו ממלא אתכם.

[2] DiNicolantonio JJ, Berger A. הוסיף סוכרים. להניע מחסור בחומרים מזינים ואנרגיה בהשמנה: פרדיגמה חדשה. לב פתוח 2016; 3: e000469. doi: 10.1136 / openhrt-2016-000469 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4975866/

"לא רק שסוכרים שנוספו מחליפים מזון תזונתי מעולה יותר בתזונה, אלא שהם עלולים גם לרוקן חומרים מזינים ממזונות אחרים שנצרכו, כמו גם ממאגרי גוף, על מנת לאפשר חמצון נכון ולשחרר את הקלוריות שלהם אנרגיה. "

" אם כי סוכרים הניתנים למאכל אינם יכולים להיחשב כ"מזון ", ולא ניתן לשוות את צריכתם לאכילת מזון המכיל כמויות טבעיות של סוכר, אך מספקים גם סיבים, ויטמינים. , מינרלים וחומרים מזינים אחרים הנלחמים במתח חמצוני המיוצר על ידי הכמויות הקטנות של הפרוקטוז הקיים. "

[3] ג'ורג 'א בריי; כמה גרוע פרוקטוז ?, כתב העת האמריקני לתזונה קלינית, כרך 86, גיליון 4, 1 באוקטובר 2007, עמודים 895–896, https://doi.org/10.1093/ajcn/86.4.895

"כאשר הוא נבלע על ידי עצמו, פרוקטוז נספג בצורה גרועה ממערכת העיכול, והוא נוקה כמעט לחלוטין על ידי הכבד"

"גלוקוז מגרה את שחרור האינסולין מהלבלב המבודד, אך פרוקטוז לא. "

" פרוקטוז מטבוליזם, בעיקר בכבד, על ידי זרחון במיקום 1, תהליך העוקף את הגבלת הקצב. שלב פוספרוקטוקינאז (4). מטבוליזם בכבד של פרוקטוז מעדיף אפוא ליפוגנזה, ואין זה מפתיע שמספר מחקרים מצאו שינויים בשומנים במחזור כאשר הנבדקים אוכלים דיאטות עתירות פרוקטוז "

[4] פיטר ג'יי האוול; פרוקטוז תזונתי: השלכות על ויסות של אנרגיה הומאוסטזיס ומטבוליזם של ליפידים / פחמימות, ביקורות תזונה, כרך 63, גיליון 5, 1 במאי 2005, עמודים 133-157, https://doi.org/10.1111/j.1753- 4887.2005.tb00132.x

"בהשוואה לגלוקוז, חילוף החומרים בכבד של פרוקטוז מעדיף ליפוגנזה, שעשויה לתרום להיפרליפידמיה ולהשמנת יתר. פרוקטוז אינו מגביר את האינסולין והלפטין או מדכא גרלין , המציע מנגנון אנדוקריני שבאמצעותו הוא גורם למאזן אנרגיה חיובי. "

[5] בויד סווינבורן, גארי סאקס, אריק רבוסין; אספקת אנרגיה מוגברת של מזון מספיקה יותר מכדי להסביר את מגיפת ההשמנה בארה"ב. כתב העת האמריקני לתזונה קלינית, כרך 90, גיליון 6, 1 בדצמבר 2009, עמודים 1453-1456, https://doi.org/10.3945 /ajcn.2009.28595

"נראה כי צריכת אנרגיה מוגברת מספיקה להסבר עלייה במשקל באוכלוסיית ארה"ב.

[ 6] סם ז 'סאן, מארק וו. אמפי; מטבוליזם של פרוקטוז בבני אדם - מה שמחקרים איזוטופיים אחרינו נותבים לנו, תזונה & מטבוליזם 2012 9:89, אוקטובר 2012. https://doi.org/10.1186/1743-7075-9-89

תיאור מפורט של מטבוליזם של פרוקטוז.

[7] Prediabetes & Insulin Insistance, המכון הלאומי לסוכרת ומחלות עיכול וכליות, NIH. https://www.niddk.nih.gov/health-information/diabetes/overview/what-is-diabetes/prediabetes-insulin-resistance

"למרות הסיבות המדויקות לעמידות לאינסולין אינן מובנות לחלוטין, מדענים חושבים שהתורמים העיקריים לעמידות לאינסולין הם משקל עודף וחוסר פעילות גופנית. "

ברוך הבא ל- Health.SE, juhraffe. מכיוון שבריאות היא נושא חשוב, יש באתר מדיניות מחמירה לפיה כל התשובות צריכות להיות [מגובות בהפניות מהימנות] (https://health.meta.stackexchange.com/questions/1/should-we-require-references- כדי לגבות את כל התשובות) כך שניתן יהיה לאמת את התשובה באופן עצמאי, ללא קשר לרקע הקורא. * ראה [רשימת מקורות אמינים זו] (https://health.meta.stackexchange.com/questions/783/quality-of-references/784#784) *. אם עדיין יש לך בעיה עם זה, אל תהסס לבקר ב- [עזרה] או [מטא].
עודף פרוקטוז מומר לשומן, אך זה נכון לגבי כל החומרים המזינים הקלוריים. עודף פרוקטוז לא גורם לך להיות שומן יותר מאותה כמות של גלוקוז.
יאן, נקודה טובה. ערכתי כדי להסיר את הקשר בין פרוקטוז ישיר לשומן, והוספתי הפניות להגברת קלוריות הקשורות להשמנה ופרוקטוז שקשור לעלייה בשומני הדם.


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...