שְׁאֵלָה:
האם חריגה מה- RDA האמריקני עבור ויטמין C מסוכנת?
StrongBad
2015-04-01 03:24:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כשאני נוסע אני לוקח תוספי ויטמין C. המוצר בו אני משתמש מכיל 1000 מ"ג ויטמין C. בעת נסיעה אני לוקח מינונים מרובים מדי יום. דרך זו עולה על ה- RDA האמריקאי של 90 מ"ג לגברים בוגרים. האם זה רע לקחת ויטמין C יותר מדי?

חָמֵשׁ תשובות:
#1
+10
michaelpri
2015-04-01 07:00:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

עומס יתר על ויטמין C לא יביא למוות. בסביבות 1000 מ"ג, סביר להניח שיהיו לך בחילות, שלשולים וכאבי בטן. 2000 מ"ג הם הגבול היומי, ואם תגיעו גבוה כל כך, תחוו תופעות לוואי חמורות יותר כמו כאבי ראש קשים, הקאות, צרבות, נדודי שינה ואפילו אבנים בכליות. ככל הנראה לא אמור להיות לך כל כך הרבה ויטמין C, כך שאם אתה צריך לקחת מינונים מרובים של 1000 מ"ג מדי יום, עליך לדבר עם הרופא שלך.

לסיכום, נטילת ויטמין C רב כל כך אינה בהכרח "מסוכנת. ", אך זה עלול להוביל לאי נוחות גדולה ויכול להכניס אותך לבית החולים.


מנת יתר של ויטמינים: נטילת ויטמינים רבים מדי עלולה להזיק לבריאותך, אך כיצד רבים ייקחו כדי להרוג אותך?

#2
+10
kenorb
2015-04-02 16:53:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ויטמין C (חומצה אסקורבית - נוגד חמצון וחומר הפחתה) מסיס במים (ולכן עודפי תזונה אינם נספגים), ועודפים בדם מופרשים במהירות בשתן. הוא מציג רעילות נמוכה להפליא, אולם LD 50 בבני אדם נותר לא ידוע בהתחשב בחוסר בנתוני מוות בהרעלה בשוגג או מכוון.

צריכת הממשלה המומלצת:

    li>

    המלצות על מינון ויטמין C בארצות הברית:

    • קצבת תזונה מומלצת (גברים מבוגרים): 90 מ"ג ליום
    • קצבת תזונה מומלצת (נקבה בוגרת): 75 מ"ג ליום
    • רמת צריכת עליונה נסבלת (זכר מבוגר): 2,000 מ"ג ליום
    • רמת צריכת עליונה נסבלת (נקבה בוגרת): 2,000 מ"ג ליום
  • 40 מיליגרם ליום או 280 מיליגרם לשבוע שנלקחו בבת אחת: הסוכנות לתקני מזון בבריטניה,
  • 45 מיליגרם ליום 300 מיליגרם לשבוע: ארגון הבריאות העולמי,
  • 80 מיליגרם ליום: מועצת הנציבות האירופית לסימון תזונה,
  • 90 מ"ג ליום (גברים) ו 75 מ"ג ליום (נקבות): Health Canada 2007,
  • 60–95 מיליגרם ליום: האקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית,
  • 100 מייל ליגרמות ליום: המכון הלאומי לבריאות ותזונה ביפן, אולם ה- NIHN לא קבע רמת צריכת עליונה נסבלת.

בהתבסס על המלצות ברמה העליונה בארה"ב שלוקחת עד 1 גרם ליום עדיין בסדר עם זאת, זה תלוי בסובלנות הגוף שלך ובצריכה קודמת (כמו לגבי 5-10 גרם שעשויים להיות נורמליים), במיוחד אם הגוף שלך זקוק לו לבריאות מיטבית וכדי להתמודד עם לחצים או זיהומים. אף על פי שהמאגר המרבי של ויטמין C בגוף נקבע במידה רבה על ידי סף הכליה לדם.

עם זאת, אם אתה חורג מהגבולות העליונים של סובלנות הגוף / המעי שלך, באופן כללי כל מנת יתר של תרופות מסוכנת וגורמת לתופעות לוואי מסוימות. מינונים גדולים יחסית של חומצה אסקורבית עלולים לגרום לקשיי עיכול, במיוחד כאשר הם נלקחים על קיבה ריקה וזה עלול לגרום לשלשול. בניסוי אחד בשנת 1936 (מינונים של 6 גרם) נצפו ביטויים רעילים בקרב 5/29 מבוגרים וב- 4/93. הסימפטומים של מנת יתר של ויטמין C יכולים לכלול: פריחות בעור, בחילות, הקאות, שלשולים, שטיפת פנים, כאבי ראש, עייפות ושינה מופרעת. כמו גם עור מגרד (prurutis), סחרחורת וכאבי בטן.

בדרך כלל מומלץ לקחת מינונים קטנים יותר בתדירות גבוהה יותר (למשל שעה), מאשר מינונים גדולים יותר בזמן קצר על מנת לדמות ייצור אנדוגני. ולהגדיל את סף הסובלנות שלך. מצד שני גופך היה "לומד" צריכה יומית והוא יצפה למינונים דומים על בסיס יומי.

מקור: ויטמין C

#3
+6
Miati
2015-04-01 10:03:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ישנם שני סוגים חשובים של ויטמינים.

מסיסים בשומן ומסיסים במים.

גופך יאחסן ויטמינים מסיסים בשומן אך ישליך מים עודפים ויטמינים מסיסים בשתן. בגלל ויטמינים מסיסים בשומן זה יש סיכון גבוה יותר לרעילות ואילו מסיסים במים יש סיכון גבוה יותר למחסור.

כמה דוגמאות למסיסים בשומן 1 A, D, E, K

ומסיסים במים 2 B, C

אתה בסדר עם נטילת 1 קילוגרם C מדי יום, אך לא סביר להועיל לך יותר ברגע שהגוף יספוג את 90 מ"ג שהוא זקוק לו. פיצול גלולה לרבעים (250 מ"ג) וצריכתו במזון (כדי להגדיל את הסיכוי לספיגה) יכול לעבוד גם כן.

לגבי החלק המסוכן, כן. למרות מה שנראה, יותר לא משתווה טוב יותר. איזון ומתינות הם המפתח. כל דבר מסוכן אם מנת יתר, כולל מים, חמצן או ____

#4
  0
Count Iblis
2015-08-12 08:32:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

למרות שנטילה של גרם אחד ואף יותר אינה רעילה מאוד, כפי שצוין בתשובות האחרות, עליך לשקול את השאלה מדוע בני אדם או בעלי חיים אחרים לא התפתחו כדי להיפטר מרדיקלים חופשיים באותה מידה כמו כאשר לוקח גרם אחד או יותר של ויטמין C. לכן ניתן לשאול אם התמונה הנאיבית של רדיקלים חופשיים אכן נכונה, כמה תוצאות מחקר עדכניות מצביעות על כך שהיא לא יכולה להיות, ראה למשל כאן:

חשוב לקחת בחשבון שרדיקלים חופשיים לא תמיד מזיקים לתאים; במקרים רבים הם משמשים אותות להתאמת תאי שריר לפעילות גופנית באמצעות אפנון של ביטוי גנים (9, 33). מצאנו כי אימונים גורמים לעלייה ב -2 אנזימים נוגדי חמצון עיקריים (Mn-SOD ו- GPx) בשרירי השלד. הופתענו לראות שוויטמין C מונע את ההשפעות המועילות הללו של אימון. על בסיס הפרדיגמה שמערכות נוגדות חמצון אנזימטיות כגון Mn-SOD ו- GPx מספקות הגנה מהשורה הראשונה נגד ROS, צפוי כי פעילות גופנית עשויה לגרום למנגנוני הגנה אלה. פעילות גופנית מתונה מגדילה את תוחלת החיים ומקטינה את הנכות אצל חולדות (12) ובני אדם (15). אנו מדווחים כאן כי אימונים בפעילות גופנית גורמים לעלייה בביטוי של אנזימים נוגדי חמצון, מה שמונע על ידי מתן ויטמין C.

אז סביר להניח שהוא מזיק ואין להשתמש בו. אתה יכול גם לקחת את הפרספקטיבה הזו. איננו מכירים את כל העובדות הרלוונטיות אודות הרדיקלים החופשיים, הדרך בה גוף האדם נפטר מהם, כל מנגנוני התיקון העצמי שהגוף עושה בנוסף להסרת הרדיקלים החופשיים, כל שימוש ברדיקלים חופשיים במערכת החיסון וכו '. וכו 'הרעיון הפשטני פשוט להציף את הגוף בוויטמין C אינו מבוסס על הבנה עמוקה של אופן פעולתו של הגוף. המנגנונים הרלוונטיים התפתחו במשך יותר מ -600 מיליון שנה.

כעת אנו יודעים שויטמין C מיוצר על ידי בעלי חיים עצמם שאינם מקבלים אותו בתזונה. רק כאשר הדיאטה מכילה כמויות מספקות של ויטמין C, ייצור ויטמין C הופסק. אבל זה מרמז שיותר ויטמין C אינו טוב יותר, כי אחרת הגוף שלנו פשוט ייצר ויטמין C בעצמו בנוסף למה שאנחנו מקבלים מהמזון. למעשה, ככל שנקבל יותר מאוכל הגוף יעבוד קשה יותר להסירו, אך זה לוקח קצת זמן ועם גרם אחד ליום אתה תקבל מצב של שיווי משקל שבו יש יותר מדי ויטמין C בתוך גוף.

כל טיעון תיאורטי מדוע גרם אחד ליום טוב צריך להתבסס על ידע עמוק בעובדות הרלוונטיות שמעולם לא הוצג. להיפך, יש רק טיעונים טובים מדוע זה מזיק (במובן שאינו מיטבי לבריאות). אך כמובן, תמיד ניתן לעשות ניסויים קליניים, אך אלה שבוצעו מצביעים על השפעות מזיקות העולות בקנה אחד עם הטיעונים התיאורטיים.

#5
-1
Omar Elfada
2015-08-10 00:29:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

לדברי ד"ר. הנתונים של קתקארט (10 שנים, 9,000 חולים) אדם רגיל יכול לסבול בין 4 ל -15 גרם ויטמין C המחולק ל -4 עד 6 מנות לאורך 24 שעות ללא שלשול.

ברוך הבא ל- Health SE. האם ישנן תופעות לוואי אחרות שיכולות להופיע כתוצאה מנטילת יותר מדי ויטמין C? כמו כן, עד כמה המינון צריך להיות 4 עד 6 מנות? כמו כן, 4-15 גרם נראים גבוהים מאוד. האם אתה בטוח שזה מה שההפניה אומרת?
אלה רק ממוצעים המבוססים על מספרים מסוימים, במציאות זה דבר אינדיבידואלי. לא הייתי עולה על גרם אחד של ויטמין. C בכל מנה בודדת, אך זה באמת תלוי באדם עד כמה הוא רגיש לתרופות, לאיכות המוצר הנבלע ואם הוא נלקח על קיבה ריקה או לא. שנית, אין טעם לקחת מינונים גבוהים, זה יכול רק לגרום נזק.


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...