שְׁאֵלָה:
מה המשמעות של ערכי צריכת הייחוס האירופיים המשמשים לתוויות מזון?
Patrick Hoefler
2015-04-03 22:01:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

באיחוד האירופי, תוויות המזון מותאמות כיום על ידי תקנה 1169/2011. בה מוגדרים צריכות הפניה או RI (בעבר סכום יומי מנחה או GDA ) כדלקמן:

 אנרגיה או תזונה צריכת הפניה --------------------------------------- -אנרגיה 8400 ק"ג / 2000 קק"ל שומן כולל 70 גרם רווי 20 גרם פחמימות 260 גרם סוכרים 90 גרם חלבון 50 גרם מלח 6 גרם  pr> 

האנרגיה וחומרי ההזנה הכלולים במוצר נתון רשומים על גבי התווית בערכים מוחלטים כמו גם אחוזים מערכי ייחוס אלה.

אך מה פירושם של ערכים אלו? האם כל אלה סכומים מקסימליים? מה לגבי סכומי מינימום? כיצד אוכל לדעת לאילו ערכים עלי לשאוף?

אחד תשובה:
#1
+5
arkiaamu
2015-04-04 03:14:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

במקרה זה 8400 ק"ג או 2000 קק"ל מציין את כמות האנרגיה מה שבן אדם השוקל הממוצע עושה כמות ממוצעת של עבודה ביום צריך כדי לעמוד בקצב חילוף החומרים הבסיסי שלו. ככה שכאשר קלט יומי של אנרגיה הוא 8400 ק"ג / 2000 קק"ל, איש ממוצע זה אינו עולה או מאבד משקל.

ישנם כל כך הרבה גורמים המשפיעים על קצב חילוף החומרים הבסיסי הזה שאני לא אעמוד בהם. בעיקרון ערכי התייחסות אלה הם מעורפלים מאוד, מכיוון שאותה התייחסות לא חלה על גבר שמשקלו 200 ק"ג, ועובדת בעבודת כפיים קשה בהשוואה לאישה במשקל 45 ק"ג שאינה עושה דבר תובעני. אך באופן טבעי, אנשי ביוקראט זקוקים לכמה ערכי התייחסות כדי להיות מסוגלים לתת כמה הנחיות איזה אוכל צריך להציע לתלמידים בבתי ספר ולזקנים בבתי אבות. בספרות. בני אדם זקוקים למלח, אך צריכת מלח של> 6 גרם ידועה כגורמת למחלות קורות חיים וליתר לחץ דם (עדות לפעולות תזונה). האדם זקוק לשומן אך כמות מוגזמת של שומנים רוויים במיוחד מובילה למחלות לב ולכולסטרול גבוה (Cochrane Heart Group). יותר מדי חלבונים יכולים להשפיע על תפקוד הכליות ברמת האוכלוסייה (EFSA Panel on Products Dietary, Nutrition and Allergies). לאחר מכן צריכת האנרגיה הנותרת צריכה להגיע מפחמימות, חומרי מזון דואר עם אינדקס גליקמי נמוך (J Am Heart Assoc.2012, טיפול בסוכרת נובמבר 2004).

אז ערכים אלה אינם מקסימליים, הם אינם מינימליים אך הם נותנים ל- RATIO כיצד כדאי לאכול פחמימות, שומן וחלבון על מנת להימנע ממחלות הקשורות לסגנון החיים. ככל שאתה שוקל יותר, אתה זקוק לאנרגיה יותר. ככל שאתה עובד קשה יותר אתה זקוק לאנרגיה יותר. ככל שאתה עושה אימון כוח יותר אתה זקוק לחלבונים. ככל שאתה עושה תרגילים ארוכים יותר אתה זקוק לפחמימות יותר.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...