שְׁאֵלָה:
איך קוראים תווית תזונה אמריקאית?
JohnP
2015-04-03 21:12:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני רוצה לנקות את הדיאטה שלי ולהיות מודע יותר למה שאני אוכלת וכמה, אבל אני לא בטוח איך לקרוא תווית תזונה.

אני רואה את התמוטטות של ויטמינים שונים, את הקלוריות ואת פירוק היסודות השונים (שומנים, חלבונים וכו '), אבל אני רוצה להיות מסוגל לקשר את זה לצרכים היומיומיים שלי. כשאני מסתכל ברשימת המרכיבים, אני גם לא יודע כמה מכל אחד מהם נמצא במזון.

האם מישהו יכול להסביר כיצד צריך לקרוא תווית מזון מבוססת ארה"ב?

אז האם השאלה הכותרת והגוף אינם רלוונטיים? הדרך שבה הגוף קורא היא שאתה רוצה לנתח את התווית התזונתית למטרות התזונה שציינת ואילו התשובה השנייה היא כאן היא איך אתה קורא את התווית. המגיב הראשון נכון כי אינך יכול לדעת מהי השאלה האמיתית מהגוף והכותרת.
@dustin - השאלה מתייחסת בדיוק לכותרת. יש לי יעדים תזונתיים, אבל אני רוצה לדעת לקרוא את התווית, כדי שאדע איך זה קשור למטרות האלה. איך לקרוא = מה המשמעות של כל חלק בתווית.
בהתבסס על התמונה שלך של מישהו שעוסק באומנויות לחימה התווית לא רלוונטית עבורך מלבד ערכים שכן 2000 קלוריות נמוכה מדי. מכאן שבתשובה שלי דיברתי על התבוננות רק בגרמים הרלוונטיים, לא% בהתבסס על קלוריות של האדם הממוצע, שכן צריכת אדם פעיל תשתנה בפראות מהמלצות התווית.
אחד תשובה:
#1
+14
michaelpri
2015-04-03 22:13:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

תרצה לקרוא את התווית מלמעלה למטה.

גודל הגשה וקלוריות

הדבר הראשון שתראה למעלה אומר לך את גודל ההגשה וכמות הקלוריות. כתוב "גודל הגשה {x}" כאשר x הוא כמות המדידה בה משתמשים. זה עשוי גם לתת כמות של מדידה אחרת (בדרך כלל גרם) ולפעמים אפילו כמות של כמה מהמוצרים בגודל מנה אחת (שקיות שבב בדרך כלל עושות זאת). באמצעות כמות המנות שאתם אוכלים, תוכלו להשתמש במתמטיקה פשוטה כדי לקבוע כמה מכל חומר מזין / ויטמין יש לכם, זה כולל גם את אחוז הערך היומי.

תחת גודל ההגשה, יהיה כמות הקלוריות וכמות הקלוריות משומן. הקלוריות המוצגות הן הקלוריות למנה, כך שאם אתם אוכלים שתי מנות, תוכלו להכפיל את כמות הקלוריות. אתה יכול להשוות את הקלוריות שאתה אוכל לכמות היומית שאתה אמור להיות.

כללים כלליים לקלוריות (בהתבסס על תזונה של 2000 קלוריות)

  • 40 קלוריות או פחות - נמוך
  • בסביבות 100 קלוריות - בינוני
  • 400 קלוריות ומעלה - גבוה

קלוריות משומן הן רק כמות הקלוריות שמגיעה משומן במוצר. קלוריות חשובות מכיוון שאכילת יותר מדי קלוריות קשורה להשמנה.

חומרים מזינים

החלק הבא (תחת קלוריות) בתווית המזון עוסק בחומרי המזון שבאוכל. בסעיף זה ישנם שני סעיפי משנה, חומרים מזינים להגבלה וחומרים מזינים כדי להספיק מהם.

חומרים מזינים להגבלה

  • שומן כולל - תחת זה יהיו גם שומן טרנס ושומן רווי
  • כולסטרול
  • נתרן

חומרים מזינים אלה הוכחו כעל סיכונים מוגברים מסוימים לסרטן, מחלות לב ו לחץ דם גבוה.

חומרים מזינים כדי להספיק

  • סיבים תזונתיים - תחת סך פחמימות
  • ויטמינים A ו- C
  • סידן
  • ברזל

קבלת יותר מאלה הוכחה כמפחיתה את הסיכון להרבה מהמחלות והבעיות שהוזכרו, אך לא כדאי שיהיו לך יותר מדי כאלה.

רכיבים תזונתיים אחרים

  • סה"כ פחמימות - הסוכר נמצא תחת זה
  • חלבון

מזונות אלה הם ניטרליים, אך ישנם סיכונים שיש יותר מדי (מעבר לגבול) של אלה. למעשה, הוכח כי יותר מדי סוכר מגביר את הסיכון לסוכרת. 1

קריאת המספרים

החומרים המזינים להגביל יש בדרך כלל גם כמות בפועל וגם אחוז ערך יומי (% DV) על בסיס דיאטה של ​​2000 קלוריות. החומר המזין שממנו מספיקים בדרך כלל לא.

מדריך ל-% DV

  • 5% או פחות - נמוך
  • 20% ומעלה - גָבוֹהַ; ברוב המוצרים לא יהיה שום דבר הגבוה מ -20%

אם יש לך משהו שיש בו 20% DV של ויטמין A, אז יישאר 80% DV של ויטמין A. אתה יכול לאכול 4 מוצרים נוספים עם 20% DV של ויטמין A או שילוב אחר השווה ל -80% DV.

הערת שוליים

יהיו שלוש עמודות, אחת עם הכמות המומלצת היומית עבור דיאטה של ​​2000 קלוריות ואחת לדיאטה של ​​2500 קלוריות. כל אחוזי DV מבוססים על דיאטת 2000 קלוריות, אך תוכלו להמיר את האחוזים בקלות לדיאטת 2500 קלוריות אם יש לכם מחשבון (או שתוכלו לעשות זאת ביד). הטור האחד שלא הזכרתי הוא עמודת הקלוריות. אם כתוב "פחות מ-" אז צריך שיהיה לך פחות מהכמות שנאמרה בעמודה של הדיאטה שאתה נמצא בה.

בדרך כלל "שומן כולל", "שומן ישב", "כולסטרול" ו" ליד נתרן "יהיה" פחות מ "לידם, כך שכדאי שיהיו לכם פחות מאלה מהכמות שמימין אומרת. ל"סה"כ פחמימות "ומתחתיה" סיבים תזונתיים "בדרך כלל לא יהיה שום דבר לידם, לכן כדאי לקבל את הערך המומלץ מימין.


קריאת רשימת מרכיבים

זה קצת יותר מסובך מאשר לקרוא את התווית בפועל, אבל צריך לשים את החומרים לפי סדר הכמות. אין שום דרך מוגדרת לראות את הכמות המדויקת של כל מרכיב במוצר. עדיף להסתמך על כמות כל חומר מזין במקום לנסות לנחש כמה מכל מרכיב יש. אם אתה רק רוצה לדעת מה אתה אוכל, יש כמה טריקים טובים.

  • לסוכר יש שמות רבים - סירופ תירס עתיר פרוקטוז או סירופ תירס, צוף אגבה, סירופ מאלט שעורה, מיובש מיץ קנים
  • גם נתרן - מלח, נתרן בנזואט, דיסודיום, מונוסודיום גלוטמט
  • שומן טרנס - לא מופיע כמרכיב, אך הוא נמצא בשמן מוקשה שהוא מרכיב נפוץ / li>

[1] האם יש עדויות לכך שאכילת יותר מדי סוכר עלולה להגביר את הסיכון לסוכרת?

כיצד להבין ולהשתמש בתווית עובדות התזונה

הבנת מרכיבים בתוויות מזון sup>

הלוואי שיכולתי לעשות +1 לפעם אחת, במיוחד מכיוון שהתייחסת לסדר הכמויות היורד ברשימת המרכיבים. תשובה טובה.
תשובה נחמדה +1 ראה זאת בצ'אט כאן ב- Health https://chat.stackexchange.com/rooms/65011/ask-a-health-moderator כשאתה מקבל הזדמנות.


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...